Langkau ke kandungan utama


NANTI !!! JANGAN POTONG DULU KAKI AYAH SAYA DOKTOR !!!




Buah jambu di bawah tangga, 
Buah kelapa di hujung desa, 
Kasih ibu dibawa syurga, 
Kasih bapa sepanjang masa. 
.
Runut lagu Segala Perasaan – Siti Nurhaliza dari mengejutkan Zikram dari meeting bersama stafnya. Lalu diseluk poket kanannya untuk mengambil Iphone. 
.
Tentera dari skrin “Ibu” 
.
“ Assalamualaikum, Ibu”
“ Waalaikumsalam . Zik, ayah kamu dah seminggu kurang sihat. Kaki ayah yang luka hari tu masih belum sembuh lagilah. Baliklah anakku” 
“ Baik ibu. Zik minta cuti untuk balik kampung segera” 
.
******
Bila melihat luka kaki ayahnya yang masih bernanah banyak, hati Zikram dah mula risau. Takut-takut menyebabkan bakteria membiak lebih cepat. Dan takut berjangkit di kawasan lain. 
.
“Ayah, jom kita pergi hospital untuk check dulu” Zikram lalu memapah sang ayah ke dalam kereta. 
.
Setiba di hospital, suasana terlalu ramai orang menunggu di bilik rawatan. Nak tak nak terpaksalah menunggu untuk pemeriksaan doktor. Serba salah Zikram dibuatnya. Masa berlalu terlalu lama. Dah hampir 3 jam tapi nombor giliran ayah belum dipanggil. Zikram menoleh melihat ayahnya yang sedang lena tidur. 
Hatinya mula rasa sayu memandang ayahnya yang semakin tua, menahan kesakitan dan menjadi letih menunggu terlalu lama di hospital. 
.
“ Ya Allah, kasihanilah ayahku ni, sembuhkanlah dia dari penyakit ni. Berilah petunjuk untukku bantu dia kembali pulih”
.
Pemeriksaan dari hospital menunjukkan kandungan gula yang tinggi dalam darah. Sangkaan Zikram dari awal ternyata benar kerana luka kaki selalu seiring dengan masalah kencing yang manis. Ayah hanya terdiam mendengar penjelasan doktor. Penyakit yang paling ditakuti kini sedang dialaminya. Zikram mula rasa simpati. 
.
******
Malam itu, Zikram ke surau menunaikan solat magribh. 
Imam menegurnya,
.
“ Eh, Zik dah lama ustaz tak nampak kamu. Sihat ke? Ayah kamu mana ? “
Zikram lalu bersalaman dengan imam. 
“ Alhamdulillah saya sihat ustaz. Ayah sakit di rumah” 
“ Sakit apa?” tanya imam
“ Luka bernanah, ustaz” 
“ Cepat bawa ayah kamu cuba rawatan bioptron ke Poliklinik Penawar Semenyih. Luka saya dah elok sejak pergi ke sana” kata Imam sambil menepuk bahu Zikram 
“ Ye ke ustaz. Kalau macam itu , saya akan bawa ayah segera”

******
“ Nasib baik , En Zikram datang awal. Nanah ini kalau tak dirawat boleh menyebabkan pembusukan. Bila pembiakan bakteria telah masuk ke dalam darah boleh menjejaskan sistem metabolism pesakit dan akhirnya akan dipotong” terang Doc pada Zikram. 
.
Di Klinik Doc, kami menggunakan cahaya laser dan lampu bioptron bagi penyembuhan luka. Teknologi ini bertindak pada salur darah secara halus. Ia mengaktifkan salur darah dan bina semula salur darah baru. Dalam bahasa sains namanya angiogenesis tidak berlaku. Bagi orang kencing manis, tubuh mereka sukar untuk sembuh sebab angiogenesis tidak berlaku. Boleh dikatakan ianya sejenis fisioterapi juga. 
.
Zikram melihat petugas doktor begitu cekap membersihkan luka kaki ayah. Layanan terhadap ayahnya begitu mesra dan cermat. Selepas luka dibersihkan, lampu bioptron diletakkan di bahagian luka tersebut. Tak sampai 40 minit, semua pemeriksaan dan rawatan telah selesai dijalankan. Lega hati Zikram melihat ayahnya yang ceria sepanjang rawatan tersebut. 
.
Setelah 3 kali berturut- turut mendapatkan rawatan di Poliklinik Penawar, akhirnya kaki ayah Zikram sudah pulih. 
.
“Syukurlah luka ayah saya dah sembuh setelah cuba rawatan Bioptron ni. Ayah begitu gembira sekali dengan layanan dan komitmen dari petugas klinik Doc. Tak perlu tunggu lama dan servis sangat memuaskan. Bila tengok ayah tersenyum , hati saya puas “ kata Zikram kepada Doc 




Testimoni pesakit yang telah menggunakan CAHAYA BIOPTRON



.
Antara kelebihan Terapi Cahaya BIOPTRON:
1. Rawatan ini tidak menyakitkan dan mudah untuk digunakan.
2. Membantu untuk menggalakkan penyembuhan kulit
3. Mengurangkan ketidakselesaan yang dikaitkan dengan gangguan kulit.



Testimoni pesakit yang cendera selepas bermain bola yang sedang menjalani rawatan CAHAYA BIOPTRON











Catatan popular daripada blog ini

BIOPTRON LIGHT THERAPY

RAWAT LUKA KENCING MANIS, DIABETES DENGAN RAWATAN CAHAYA BIOPTRON ANDA TELAH MENCUBA PELBAGAI CARA BAGI MENYEMBUHKAN LUKA KENCING MANIS, DIABETES DAN LUKA LAIN TETAPI TIDAK BERHASIL? TAHNIAH! ANDA TELAH MENJUMPAI RAWATAN TERBAIK UNTUK ATASI MASALAH ANDA. BIOPTRON CENTRE PASTI AKAN MEMBANTU ANDA DAN  RAMAI ORANG YANG KAMI BANTU TELAH PUN BERJAYA PULIH . JIKA ANDA INGINKAN PERUBAHAN, BERTINDAKLAH SEKARANG. Mari kita baca serba sedikit tentang Bioptron ni... Di Poliklinik Penawar Semenyih, kami menyediakan rawatan Bioptron Light Therapy. Rawatan ini menggunakan kaedah cahaya bagi penyembuhan luka, mengatasi masalah saraf dan masalah kulit. Teknologi ini bertindak pada salur darah secara halus. Ia mengaktifkan salur darah dan merangsang semula salur darah yang bermasalah. Perkara ini akan melancarkan aliran darah pada salur darah. Jadi, proses penyembuhan lebih cepat berlaku serta masalah kebas juga dapat diatasi apabila darah mengalir dengan lancar. Boleh dikataka

TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN PANTAS DAN BERKESAN

  SETELAH 5 TAHUN GEMUK SEKARANG  LANGSING JELITA DENGAN RAWATAN DI  POLIKLINIK PENAWAR SEMENYIH PROGRAM SLIMMING adalah merupakan satu program penurunan berat badan berkesan yang diformulasikan oleh Dr Rushmini Maris Ismail. Program ini amat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah obesiti degil atau Resistance Obesiti. APAKAH YANG DI MAKSUDKAN RESISTANCE OBESITI? Resistance obesiti berlaku pada mereka yang telah berdiet secara mengurangkan makan dan bersenam melebihi 2 tahun tetapi tetap gagal menurunkan berat badan mereka. Lihat bagaimana formula unik kami memberikan kesan menakjubkan hanya dalam 14 hari. LIHAT VIDEO FARAH DI BAWAH Nama saya Farah berumur 28 tahun, berkerja sebagai Kerani di Syarikat Honda. Saya merupakan ibu kepada 3 orang anak.Berat badan saya naik mendadak selepas melahirkan anak ketiga. Orang sekeliling menyangka saya hamil kerana perut saya sangat buncit . Pada masa tu saya rasa down gila. Bayangkan anak ketiga saya baru saja 3 bulan. saya rasa malu nak berhad

BIOPTRON THERAPY

Terapi Cahaya BIOPTRON boleh digunakan sebagai rawatan pelengkap untuk menyokong kaedah perubatan konvensional dan sebagai monoterapi tanda-tanda tertentu. BIOPTRON boleh membantu: 1. Mempercepat penyembuhan luka 2. Melegakan kesakitan dan mengurangkan keamatan yang 3. Dalam gangguan dermatologi dan masalah kulit 4. Dalam pediatrik 5. Dalam Kecelaruan Afektif Bermusim (SAD) Ciri-ciri yang Cahaya BIOPTRON membolehkan cahaya untuk menembusi bukan sahaja kulit tetapi juga tisu pendasar. Oleh itu, kesan positif Cahaya BIOPTRON tidak terhad kepada kawasan kulit yang dirawat.BIOPTRON Light mempunyai Kesan biostimulative: apabila digunakan pada kulit, ia merangsang cahaya sensitif struktur intraselular dan molekul. Ini memulakan tindak balas rantai selular dan mencetuskan tindak balas yang dipanggil menengah, yang tidak hanya terhad kepada kawasan kulit yang dirawat. Lihat nr rujukan. 1, 3 dan 5.BIOPTRON Terapi Cahaya merangsang dan memoduletkan proses memperbaiki dan