Langkau ke kandungan utama

HANCUR IMPIAN SAYA NAK JADI PEMAIN RAGBI SKUAD KEBANGSAAN


HANCUR IMPIAN SAYA NAK JADI PEMAIN RAGBI SKUAD KEBANGSAAN

.
.
Sakit tidak perlu menjadi sebahagian daripada kehidupan seharian anda. Terapi Cahaya BIOPTRON melegakan kesakitan dengan berkesan dan selamat dari kecederaan sukan, arthritis, sakit belakang, leher, dan penyakit lain.

Rasa lebih baik dengan hanya sepuluh minit rawatan Terapi Cahaya BIOPTRON setiap hari yang menargetkan titik-titik sakit. 100% selamat untuk semua jenis kulit dan tanpa kesan sampingan yang diketahui.


Klinikal terbukti dan disahkan untuk rawatan perubatan, terapi cahaya polarisasi BIOPTRON menembusi jauh ke dalam tisu mempercepatkan penyembuhan, secara radikal mengurangkan keradangan dan menggalakkan peredaran darah.
.
.


                                                             sekadar gambar hiasan
.
.
.
Saya merupakan seorang pemain sukan ragbi dan telah mula berkecimpung dalam sukan ragbi sejak peringkat sekolah dan masih bermain sehingga kini. Saya mempunyai impian untuk bermain sukan ragbi bersama skuad kebangsaan Malaysia sejak dari dulu lagi tapi impian itu telah pun terkubur.

.
Saya mengalami kecederaan ligamen lutut yang serius semasa bermain dalam pertandingan ragbi tahun lalu. Dalam pasukan ragbi, saya memegang posisi sebagai ‘hooker’ iaitu suatu posisi yang mempunyai risiko yang tinggi untuk cedera kerana posisi ini memerlukan saya duduk di barisan hadapan untuk merebut bola ragbi.
.
.
Saya telah menjalani ujian ACL, ligamen anterior cruciate khusus di hospital kerajaan untuk pemeriksaan yang lebih lanjut di bahagian lutut saya. Ligamen saya di regangkan untuk mengesan ketidakstabilan ACL di dalam lutut.
.

Disebabkan kecederaan yang saya alami, jurulatih pasukan saya telah meminta saya untuk mempertimbangkan niat saya untuk terus bermain sukan ini kerana takut kesan jangka masa panjang yang boleh membuatkan saya lumpuh. Perasaan saya ketika itu, hanya tuhan sahaja yang tahu betapa kecewa dan sedihnya saya jika betul saya tidak dapat lagi bermain sukan yang saya minati dari kecil.
.
.


.
.
Sejak saya mengalami kecederaan ini, kehidupan seharian saya semakin sulit untuk saya jalani. Lebih-lebih lagi jika saya ingin keluar menemani ibu saya membeli barang basah untuk kedai makannya. Apabila saya ingin menunaikan solat, saya terpaksa solat secara duduk di atas kerusi. Hal ini membuatkan saya malu dengan diri saya sendiri kerana saya masih muda tetapi menggunakan kerusi untuk menyelesaikan ibadah wajib.

.
Ibu saya perasan yang saya tidak seperti dulu, seorang yang ceria dan suka membuat lawak untuk menceriakan suasana walaupun hanya kami berdua sahaja di rumah. Melihat keadaan saya yang sukar untuk pergi ke kelas dan kadang sering termenung, ibu banyak bertanya kepada jiran tetangga dan keluarga terdekat mengenai masalah saya.

.
.


.


Ayah saudara saya yang dulunya mempunyai luka besar akibat daripada penyakit kencing manis beliau pernah mendapatkan rawatan di Poliklinik Penawar di Semenyih. Rawatan yang beliau dapatkan adalah terapi cahaya bioptron iaitu suatu rawatan yang menggunakan cahaya untuk merawat pelbagai jenis kecederaan.
.

(pic)

.
Setelah ibu mengetahui ada cara untuk merawat kecederan saya, ibu dengan segera menyarankan saya untuk pergi ke Poliklinik Penawar untuk mendapatkan rawatan walaupun pada mulanya saya tidak begitu yakin dengan rawatan yang ibu cakapkan tetapi demi impian saya, saya pergi juga.
.

Sampainya saya di Poliklinik Peanawar, saya diperiksa terlebih dahulu oleh doktor untuk memeriksa keadaan kecederaan saya sebelum beliau menyerahkan saya kepada petugas di bahagian tersebut. Sambil-sambil saya diberikan rawatan bioptron, petugas si situ banyak bercerita dengan saya mengenai pesakit-pesakit sebelum ni yang ada lagi teruk keadaannya daripada saya.

 .

Di samping itu, saya juga mengetahui bahawa rawatan bioptron ini membantu pengaliran darah di bahagian yang di rawat, menghasilkan pembentukan sel kulit baru yang menggantikan sel kulit yang mati atau rosak serta dapat mematikan kuman sekitar luka.

.
Saya bersyukur saya tahu rawatan ini lebih awal kerana rawatan ini tidak menyakitkan malah tidak nmemakan masa yang lama untuk saya kembali sihat seperti biasa. Kini, saya sudah mula perlahan-perlahan melakukan senaman ringan dan berjoging pada waktu pagi. Saya tidak sabar untuk kembali bermain untuk pasukan saya. Sedikit masa lagi yang saya perlukan untuk kaki saya betul sihat. Saya telah pun menyakinkan jurulatih pasukan saya bahawa saya masih berminat dan boleh untuk terus bermain.
.

Terima kasih sangat kepada mereka yang membantu saya terutama kepada ibu saya yang selalu ada untuk saya. Terima kasih.
.



.


Apa itu ligamen lutut?
.
Ligamen adalah jalur pendek tisu penghubung berserabut yang terdiri daripada molekul kolagen yang panjang dan berlapis. Ligamen merupakan penyambung tulang ke tulang yang lain dan sekitar sendi. Ligamen tidak menyambung otot ke tulang (itu merupakan fungsi tendon). Ligamen mengehadkan pergerakan sendi atau menghalang pergerakan tertentu sama sekali.
.


Penyebab kecederaan ligamen lutut
.
Kecederaan ligamen boleh terjadi melalui perubahan arah yang mendadak atau secara tiba-tiba, melakukan pendaratan yang salah ketika melompat atau mendarat secara kuat di lutut. Insiden seperti ini kerap berlaku bagi mereka yang melakukan sukan dan aktivi yang lasak. Kelemahan otot atau ketidaksamaan menjejaskan fungsi lutut.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bioptron Centre kami dibuka pada setiap hari dari Isnin hingga Ahad. Lokasi kami di:
No.26G, Jalan Semenyih Sentral 4, Semenyih Sentral, 43500 Semenyih, Selangor.
Bagi yang memerlukan bantuan untuk masalah yang anda hadapi, hubungi kami melalui talian/link berikut supaya konsultan kami boleh memberikan anda info yang anda inginkan:
.
PN SHIRA📞
http://www.wasap.my/+60133881484/InfoBioptron
.
PUAN ADUNA📞
http://www.wasap.my/+60128924808/InfoBioptron

Catatan popular daripada blog ini

BIOPTRON LIGHT THERAPY

RAWAT LUKA KENCING MANIS, DIABETES DENGAN RAWATAN CAHAYA BIOPTRON ANDA TELAH MENCUBA PELBAGAI CARA BAGI MENYEMBUHKAN LUKA KENCING MANIS, DIABETES DAN LUKA LAIN TETAPI TIDAK BERHASIL? TAHNIAH! ANDA TELAH MENJUMPAI RAWATAN TERBAIK UNTUK ATASI MASALAH ANDA. BIOPTRON CENTRE PASTI AKAN MEMBANTU ANDA DAN  RAMAI ORANG YANG KAMI BANTU TELAH PUN BERJAYA PULIH . JIKA ANDA INGINKAN PERUBAHAN, BERTINDAKLAH SEKARANG. Mari kita baca serba sedikit tentang Bioptron ni... Di Poliklinik Penawar Semenyih, kami menyediakan rawatan Bioptron Light Therapy. Rawatan ini menggunakan kaedah cahaya bagi penyembuhan luka, mengatasi masalah saraf dan masalah kulit. Teknologi ini bertindak pada salur darah secara halus. Ia mengaktifkan salur darah dan merangsang semula salur darah yang bermasalah. Perkara ini akan melancarkan aliran darah pada salur darah. Jadi, proses penyembuhan lebih cepat berlaku serta masalah kebas juga dapat diatasi apabila darah mengalir dengan lancar. Boleh dikataka

TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN PANTAS DAN BERKESAN

  SETELAH 5 TAHUN GEMUK SEKARANG  LANGSING JELITA DENGAN RAWATAN DI  POLIKLINIK PENAWAR SEMENYIH PROGRAM SLIMMING adalah merupakan satu program penurunan berat badan berkesan yang diformulasikan oleh Dr Rushmini Maris Ismail. Program ini amat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah obesiti degil atau Resistance Obesiti. APAKAH YANG DI MAKSUDKAN RESISTANCE OBESITI? Resistance obesiti berlaku pada mereka yang telah berdiet secara mengurangkan makan dan bersenam melebihi 2 tahun tetapi tetap gagal menurunkan berat badan mereka. Lihat bagaimana formula unik kami memberikan kesan menakjubkan hanya dalam 14 hari. LIHAT VIDEO FARAH DI BAWAH Nama saya Farah berumur 28 tahun, berkerja sebagai Kerani di Syarikat Honda. Saya merupakan ibu kepada 3 orang anak.Berat badan saya naik mendadak selepas melahirkan anak ketiga. Orang sekeliling menyangka saya hamil kerana perut saya sangat buncit . Pada masa tu saya rasa down gila. Bayangkan anak ketiga saya baru saja 3 bulan. saya rasa malu nak berhad

BIOPTRON THERAPY

Terapi Cahaya BIOPTRON boleh digunakan sebagai rawatan pelengkap untuk menyokong kaedah perubatan konvensional dan sebagai monoterapi tanda-tanda tertentu. BIOPTRON boleh membantu: 1. Mempercepat penyembuhan luka 2. Melegakan kesakitan dan mengurangkan keamatan yang 3. Dalam gangguan dermatologi dan masalah kulit 4. Dalam pediatrik 5. Dalam Kecelaruan Afektif Bermusim (SAD) Ciri-ciri yang Cahaya BIOPTRON membolehkan cahaya untuk menembusi bukan sahaja kulit tetapi juga tisu pendasar. Oleh itu, kesan positif Cahaya BIOPTRON tidak terhad kepada kawasan kulit yang dirawat.BIOPTRON Light mempunyai Kesan biostimulative: apabila digunakan pada kulit, ia merangsang cahaya sensitif struktur intraselular dan molekul. Ini memulakan tindak balas rantai selular dan mencetuskan tindak balas yang dipanggil menengah, yang tidak hanya terhad kepada kawasan kulit yang dirawat. Lihat nr rujukan. 1, 3 dan 5.BIOPTRON Terapi Cahaya merangsang dan memoduletkan proses memperbaiki dan