Langkau ke kandungan utama

SAKIT BELAKANG??? JANGAN BEDAH DULU!!





Sakit belakang merupakan rasa sakit dan kurang selesa di bahagian belakang badan, biasanya di bahagian bawah belakang badan. Dengan teknologi terkini dari Switzerland ini, sakit belakang boleh diredakan dengan penggunaan cahaya Bioptron. Cahanya dapat menembusi bukan sahaja kulit tetapi juga tisu pendasar. Bioptron merupakan sistem terapi cahaya yang inovatif. Cahaya yang digunakan bukanlah sinaran ultraviolet yang boleh memudaratkan kesihatan manusia tetapi kesan radiasinya merangsang dan mengaktifkan sistem pertahanan manusia. 




"Krekkk! Aduh, sakitnya belakang!!"

Sering kali terdengar luahan ini pada masa kini tetapi ramai yang mengendahkannya. Kerana mereka beranggapan bahawa sakit belakang ini hanyalah sakit yang tidak mendatangkan bahaya kepada diri. Tetapi kali ini saya akan membawa anda ke situasi sebenar yang bakal mengubah persepsi anda. Inilah juga luahan yang saya dengar sewaktu didatangi oleh seorang pesakit bernama Syakira berusia 26 tahun yang mengalami sakit belakang. Kesakitan ini telah membatasi perbuatannya dan hampir setiap malam syakira akan mengalami sakit belakang. Sehinggakan dia terjaga pada waktu tengah malam akibat kesakitan yang melampau dan sangat tidak selesa. Syakira menyangka sakit ini adalah perkara biasa, tetapi kesakitan itu terasa dari leher hingga ke pinggulnya serta menyebabkan dia merasa kekejangan pada kakinya.




Syakira pun pergi ke hospital swasta dan merujuk pada pakar tentang sakit belakang yang dihadapinya itu. Doktor mengesahkan bahawa Syakira mengalami disc prolapse (prolaps cakera intervertebral) dan mencadangkan agar dia menjalani pembedahan. Menurut doktor, sakit belakang sering berlaku pada mereka di antara umur 25 hingga 60 tahun tidak kira lelaki atau wanita. Jadi tidak hairanlah sekiranya dia turut mengalami sakit ini. Pada peringkat awal, kesakitan berpunca daripada cakera (discogenic pain) intervertebral yang akan mengakibatkan sakit pada belakang dan kadang-kadang boleh merebak ke kaki.



Syakira sangat tertekan, dia tidak menyangka lingkungan umurnya boleh diserang penyakit seperti ini. Salma teman baik Syakira cuba menasihati agar Syakira terlebih dahulu mencuba rawatan terapi Bioptron yang mana rawatan ini menjadi buah mulut dalam kalangan jirannya. Menurut Salma, rawatan ini dijalankan di sebuah klinik yang terletak di Semenyih iaitu Poliklinik Penawar. Syakira pada awalnya berasa was-was mengenai rawatan ini, tetapi dia cuba memujuk hatinya.


Maka, Syakira membuat keputusan untuk pergi ke Poliklinik Penawar untuk berbincang dengan pakar mengenai prosedur pada keesokan harinya. Saya membawa Syakira bertemu dengan Puan Aduna dan beliau disarankan untuk mencuba Bioptron Terapi Cahaya sebanyak tiga kali. Bioptron Terapi Cahaya terbukti secara klinikal dapat melegakan sakit belakang Syakira. Hal ini kerana, menurut Syakira selepas seminggu membuat sekali rawatan dia merasakan sedikit selesa pada bahagian belakangnya. Oleh yang demikian, ia membuatkan Syakira berasa yakin untuk meneruskan rawatan ini untuk kedua dan ketiga kalinya.



“Sebelum ini, Syakira langsung tidak boleh membongkokkan kepala dan tengkuk, tetapi kesan daripada rawatan pertama sangat memberangsangkan. Maka saya pun menghabiskan rawatan tersebut seperti yang disarankan oleh Puan Aduna. Alhamdulillah, selepas menjalankan tiga kali Bioptron Terapi Cahaya kini saya sudah tidak mudah terjaga pada waktu tengah malam dan kaki saya juga turut tidak mengalami kekejangan seperti sebelumnya. Boleh dikatakan saya sudah tidak mengalami disc prolapse (prolaps cakera intervertebral). Terima kasih Marissa.”


Bagi mereka yang tidak tahu tentang Bioptron, anda dialu-alukan datang ke lokasi kami yang dibuka pada setiap hari dari Isnin hingga Ahad.


**Lokasi
============================================================
No.26G, Jalan Semenyih Sentral 4, Semenyih Sentral, 43500 Semenyih, Selangor.
============================================================



Bagi yang memerlukan bantuan untuk masalah lain yang anda hadapi, hubungi kami melalui link berikut supaya konsultan kami Puan Shira dan Puan Aduna boleh memberikan anda info yang anda inginkan:




In sha Allah kami akan cuba membantu anda dengan sebaiknya agar penyakit anda dapat sembuh dan memudahkan urusan seharian anda semula.

Catatan popular daripada blog ini

BIOPTRON LIGHT THERAPY

RAWAT LUKA KENCING MANIS, DIABETES DENGAN RAWATAN CAHAYA BIOPTRON ANDA TELAH MENCUBA PELBAGAI CARA BAGI MENYEMBUHKAN LUKA KENCING MANIS, DIABETES DAN LUKA LAIN TETAPI TIDAK BERHASIL? TAHNIAH! ANDA TELAH MENJUMPAI RAWATAN TERBAIK UNTUK ATASI MASALAH ANDA. BIOPTRON CENTRE PASTI AKAN MEMBANTU ANDA DAN  RAMAI ORANG YANG KAMI BANTU TELAH PUN BERJAYA PULIH . JIKA ANDA INGINKAN PERUBAHAN, BERTINDAKLAH SEKARANG. Mari kita baca serba sedikit tentang Bioptron ni... Di Poliklinik Penawar Semenyih, kami menyediakan rawatan Bioptron Light Therapy. Rawatan ini menggunakan kaedah cahaya bagi penyembuhan luka, mengatasi masalah saraf dan masalah kulit. Teknologi ini bertindak pada salur darah secara halus. Ia mengaktifkan salur darah dan merangsang semula salur darah yang bermasalah. Perkara ini akan melancarkan aliran darah pada salur darah. Jadi, proses penyembuhan lebih cepat berlaku serta masalah kebas juga dapat diatasi apabila darah mengalir dengan lancar. Boleh dikataka

TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN PANTAS DAN BERKESAN

  SETELAH 5 TAHUN GEMUK SEKARANG  LANGSING JELITA DENGAN RAWATAN DI  POLIKLINIK PENAWAR SEMENYIH PROGRAM SLIMMING adalah merupakan satu program penurunan berat badan berkesan yang diformulasikan oleh Dr Rushmini Maris Ismail. Program ini amat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah obesiti degil atau Resistance Obesiti. APAKAH YANG DI MAKSUDKAN RESISTANCE OBESITI? Resistance obesiti berlaku pada mereka yang telah berdiet secara mengurangkan makan dan bersenam melebihi 2 tahun tetapi tetap gagal menurunkan berat badan mereka. Lihat bagaimana formula unik kami memberikan kesan menakjubkan hanya dalam 14 hari. LIHAT VIDEO FARAH DI BAWAH Nama saya Farah berumur 28 tahun, berkerja sebagai Kerani di Syarikat Honda. Saya merupakan ibu kepada 3 orang anak.Berat badan saya naik mendadak selepas melahirkan anak ketiga. Orang sekeliling menyangka saya hamil kerana perut saya sangat buncit . Pada masa tu saya rasa down gila. Bayangkan anak ketiga saya baru saja 3 bulan. saya rasa malu nak berhad

BIOPTRON THERAPY

Terapi Cahaya BIOPTRON boleh digunakan sebagai rawatan pelengkap untuk menyokong kaedah perubatan konvensional dan sebagai monoterapi tanda-tanda tertentu. BIOPTRON boleh membantu: 1. Mempercepat penyembuhan luka 2. Melegakan kesakitan dan mengurangkan keamatan yang 3. Dalam gangguan dermatologi dan masalah kulit 4. Dalam pediatrik 5. Dalam Kecelaruan Afektif Bermusim (SAD) Ciri-ciri yang Cahaya BIOPTRON membolehkan cahaya untuk menembusi bukan sahaja kulit tetapi juga tisu pendasar. Oleh itu, kesan positif Cahaya BIOPTRON tidak terhad kepada kawasan kulit yang dirawat.BIOPTRON Light mempunyai Kesan biostimulative: apabila digunakan pada kulit, ia merangsang cahaya sensitif struktur intraselular dan molekul. Ini memulakan tindak balas rantai selular dan mencetuskan tindak balas yang dipanggil menengah, yang tidak hanya terhad kepada kawasan kulit yang dirawat. Lihat nr rujukan. 1, 3 dan 5.BIOPTRON Terapi Cahaya merangsang dan memoduletkan proses memperbaiki dan